Перейти к содержимому




Фотография

Fanstratics - игра от главного геймдизайнера Heroes 3


  • Авторизуйтесь для ответа в теме
Сообщений в теме: 829

#13806 Red_Flag

Red_Flag

    Администратор

  • Dragon Knight
  • 1 301 сообщений
  • Эпоха:Heroes 3, Heroes 5
  • Фракция:Маги

Отправлено 06 Сентябрь 2020 - 21:47

gallery_3_103_2408.png
Название: FANSTRATICS (FANtasy + STRAtegy + tacTICS)
Разработчик: инди-проект от главного геймдизайнера Heroes of Might and Magic III Грегори Фултона (Gregory Fulton)
Официальный сайт: https://www.fanstratics.com/
Статус игры: пре-альфа
Начало разработки: предположительно начало 2018
Дата анонса: 8 июня 2020 (неофициальный анонс)
Дата выхода: ~2024 (ранний доступ) 
Жанр: TBS/RPG
Платформа: PC
 
Новости о игре:

  • В мае 2018 года в интервью Грегори Фултон отвечая на вопрос об идеальных Героях упомянул о проекте, над которым он работает и видит его как игру, претендующую на звание идеальных Героев в его понимании, но от дальнейших подробностей отказался ссылка>>>
  • 08.06.2020 на онлайн-конференции Talents in Games, директор по разработке Heroes 3 Дэвид Маллик (David Mullich) сообщил о находящемся в разработке проекте Fanstratics - духовном преемнике Heroes 3 от её главного геймдизайнера Грегори Фултона ссылка>>>
  • В июне 2020 заработал официальный сайт-визитка игры, на котором можно подписаться на новостную рассылку (домен зарегистрирован 11.04.2018, обновлен 17.06.2020) ссылка>>>
  • С сентября 2020 началась ежемесячная рассылка с новостями и ответами на вопросы по игре (см. Newsletters).

Известные факты о игре:

  • игровой процесс основывается на базовых принципах Heroes 3
  • в данный момент игра находится на ранней стадии разработки в статусе пре-альфы
  • игра создается в 3D, но будет представлена в 2D (как визуальный пример автор приводит Ori and the Blind Forest)
  • фракции, герои, войска, заклинания, навыки и артефакты хоть и будут отличаться, но тем не менее будут узнаваемы для любителей Героев 3
  • бои будут проходить на отдельном экране на гексагональной сетке
  • интерфейс города будет полноэкранным и интерактивным
  • к игре будет создан редактор карт
  • автор проекта связывался с Полом Ромеро и Робом Кингом касательно работы над звуковым и музыкальным оформлением к игре (более уточнений не дается)
  • автор опубликованных набросков к игре Джастин Жерард (Justin Gerard) ссылка>>> 
  • автор проекта высказывает надежду, что в последствии к работе над игрой может присоединиться его давний коллега Дэвид Маллик (David Mullich) - директор по разработке Heroes 3
  • в игре будет 6 ресурсов: дерево, руда, кристаллы, ладан*?, ртуть и золото. *[Six resources are planned: Timber, Ore, Crystal, Incense, Quicksilver, and Gold].
  • для игры разработано 9 фракций и нейтралы, которых можно неофициально назвать десятой фракцией, концептуально еще 2-3 фракции могут быть созданы в случае выхода дополнений. Количество фракций в оригинальной версии игры будет зависеть от финансовой успешности краудфандинга и раннего доступа. 
  • люди (Allegiant - Newsletter #4): кавалерист, архангел #9, паладин #19, монах-лучник #27
  • гномы (Stoutbluds - Newsletter #5): гном #1, механический гремлин #10, рамлок #18, гном-алхимик #28
  • эльфы (Thornwood - Newsletter #6): эльф #2, лесной дракон #11, кентавр #20, огонёк #29
  • нежить (Necrotics - Newsletter #7): вампир #3, лич #12, зомби #21
  • "варвары" (Krasadox - Newsletter #8): гнол #4, мамонт #13, стервятник #22
  • подземелье (Zubhawen - Newsletter #9): ведьма #5, глаз #14, гоблин #23
  • демоны (Infernals - Newsletter #10): червь #6, гончая #15, хеллион #24
  • химеры (Chimerans - Newsletter #12): медуза #7, циклоп #16, нага #25
  • "болотники" (Boggish - Newsletter #11): гаторкин #8, змеиный стрелок #17, василиск #26

Прикрепленный файл  post-310-0-41150500-1680360049.jpg   1,11 МБ   0 Количество загрузок

Спасибо Valen-Teen за коллаж!

 

Архив Newsletters:

 

Галерея игры:
gallery_3_103_3050.jpg

 
Архив опросов на форуме:

Spoiler

 


Сообщение отредактировал Red_Flag: 21 Апрель 2023 - 13:54

  • CoolRaven понравилось

#41 Valen-Teen

Valen-Teen

    7 уровень

  • Champion
  • 359 сообщений
  • Эпоха:Heroes 2, Heroes 3, Heroes 5
  • Фракция:Светлые Эльфы

Отправлено 04 Декабрь 2020 - 13:04

по фракциям... типичные средневеково-европейские люди, типичные лесные эльфы с луками, типичные скандинаво-подобные гномы с молотками, нежить, которую имхо вообще нельзя сделать хоть сколько-нибудь оригинальной... скукотища, короче. и такой скукотищи аж на 9 фракций. как это всё "многообразие" баланситься будет?

Ну он же писал про то, что они вдохновляются Dungeon&Dragons и атмосферой фэнтези 80-х. Так что правила игры обозначили изначально.

 

Конечно, хотелось бы что-нибудь необычное, например Фениксов у людей, или Циклопов у волшебников -__-



#42 Valen-Teen

Valen-Teen

    7 уровень

  • Champion
  • 359 сообщений
  • Эпоха:Heroes 2, Heroes 3, Heroes 5
  • Фракция:Светлые Эльфы

Отправлено 30 Декабрь 2020 - 01:00

Ребят, никто не мог бы подсказать, на какую почту писать Грегори Фултону?
Пришла мысль, чтобы в озвучке игровых персонажей (в частности существ) были и фразы при атаке, и движении + критический удар. Представил как эпично выглядило бы убийство какого-нибудь демона Ангелом кричащим «За святой Орден и всех живых!», ну или что-то подобное.
Как думаете, жизнеспособная идея?

#43 Red_Flag

Red_Flag

    Администратор

  • Dragon Knight
  • 1 301 сообщений
  • Эпоха:Heroes 3, Heroes 5
  • Фракция:Маги

Отправлено 30 Декабрь 2020 - 11:25

Ребят, никто не мог бы подсказать, на какую почту писать Грегори Фултону?

Цитирую ;) :

 If you have any questions or comments, regarding Fanstratics (FST) or Heroes of Might and Magic 3 (HoMM3), feel free to send them along, and I’ll try to answer them in future newsletters (newsletter@fanstratics.com).  Please keep in mind, it may take at least 7 days before I reply.

 

 

Пришла мысль, чтобы в озвучке игровых персонажей (в частности существ) были и фразы при атаке, и движении + критический удар. Представил как эпично выглядило бы убийство какого-нибудь демона Ангелом кричащим «За святой Орден и всех живых!», ну или что-то подобное.
Как думаете, жизнеспособная идея?

В Disciples II атаки магов были озвучены - ооочень добавляло атмосферности  :cool: Главное чтобы сама анимация атаки не затягивалась как например у магов из пятерки...



#44 Red_Flag

Red_Flag

    Администратор

  • Dragon Knight
  • 1 301 сообщений
  • Эпоха:Heroes 3, Heroes 5
  • Фракция:Маги

Отправлено 01 Январь 2021 - 13:15

Newsletter #5
January 2021

 
 

Hey, All.

 

Hope each of you is doing relatively well.  Happy New Year and welcome to Fanstratics Newsletter #5 (January 2020).

 

A quick subscriber update...

 

Last Newsletter: ~2300.

This Newsletter: ~2550.

 

This month's Troop concept sketch is the Troll Witch.

Прикрепленный файл  Troll Witch.png   151,09К   0 Количество загрузок

‘Thank you’ to everyone who wrote, especially the well wishers. If you have any questions or comments, regarding Fanstratics (FST) or Heroes of Might and Magic 3 (HoMM3), feel free to send them along, and I’ll try to answer them in future newsletters (newsletter@fanstratics.com). Please keep in mind, it may take at least 7 days before I reply.

 

This month, I have seven initial questions, including a COVID wrap-up, followed by part three of the lengthy interview I did with Tavern of Might and Magic.

 

Until next time.

 

 

Greg

Fanstratics Game Director & Designer

 

 

*****

 

(Questions, Answers & Comments)

 

Fanstratics Faction #2: Stoutbluds.

Our second faction may be a touch surprising to some.  They are the Stoutbluds; a largely Dwarven faction, persisting within vast metropolitan civilizations, on and under wintery Alpine mountains.  Long-lived and visionary, these noble craftsmen have a predisposition for runic artifacts and clockwork machinery.  Anyone familiar with the ‘Tower’ from HoMM3, will find much in common with this wise, honorable, and enduring faction.  Currently, the Troop representing them is the Hammersmith, which can be viewed in the Fanstratics Gallery.

 

What was the Market of Time, which was cut from HoMM3?

Originally, the Market of Time was called ‘Brigadoon’.  It would randomly appear after long periods of time, and for a Day, a Hero could purchase very high value artifacts and very cheap resources.  It was ‘cut’ because it required new programming functionality, we were running out of development time, and I was worried players would ‘park’ a Hero at the destination and simply wait for the Market.  Also, for the record, it was never a place where Heroes could unlearn Secondary Skills.

 

Why was the Fear Spell cut from HoMM3?

The Fear spell was ‘cut’ because it was little more than ‘bad morale’ in another form.  Later, I thought it was better to convert the mechanic into the Fear ability for the Azure Dragon.

 

What do you know about unused artifacts from the Shadow of Death: Diplomat’s Suit, Ironfist of the Ogre, and Mired in Neutrality?

By the time New World Computing (NWC) began work on Shadow of Death, I was long gone.  So, I can't speak to anything regarding the expansion.

 

What happened to the Mac Port of HoMM3?

Similar to Shadow of Death, I was long gone from NWC when these ports were undertaken.  For instance, there was an attempt to port HoMM3 to Dreamcast.  I didn't know it existed until earlier this year.  As to Ubisoft, I have never worked for them in any capacity, and they have never reached out to me for any reason.  So, I can't say why they do one thing and avoid another.  I will say this... if they could make reasonable money from it... only office politics or incompetence would prevent it.

 

Do you happen to know the situation with the HD release? Is there any chance whatsoever that an HD version of the full Heroes III Complete might ever appear?

As to the HD release, Ubisoft claims to have lost the original source code for the Armageddon's Blade expansion, hence the reason there is no HD version of Complete.  This does puzzle me.  If they let someone like myself, or David Mullich, rummage through their archives, we might be able to dig it up, but there's no guarantee.  Personally, I'd work something out with the guys who made VCMI, but as I just stated... if they could make reasonable money from it... only office politics or incompetence would prevent it.

 

I’m curious about your COVID experience.  My symptoms were few and only lasted a couple weeks, but I’ve had friends who stayed in bed for more than a month.  Is your experience mild or severe?

I know this is not game related, but it is relevant to the present day.  So...

 

On the day before my birthday, I fell ill with earaches and the inability swallow without intense pain.  Initially, I suspected strep throat, as it was going around, but a quick five minute test, at a nearby clinic, produced a negative result.

 

My doctor wanted me tested for COVID, and a couple days later, I took another quick test.  Two days after, my COVID test came back positive.

 

For the next five weeks, I took a handful of vitamins every eight hours, and lived on Aleve and Excedrin (not at the same time).  I had almost every symptom: fever, chills, cough, shortness of breath, fatigue, muscle aches, headaches, loss of taste, sore throat, lack of appetite, and brain fog.  Of these symptoms, fatigue and lack of appetite were the worst.  It created a vicious cycle; I’m tired and not hungry... which leads to be being even more tired with even further diminished appetite.  It’s difficult to put into words, especially the oppressive weight of the fatigue.

 

I had no energy for work, and when I did muster the strength for thirty to sixty minutes... I couldn’t focus.  Browsing the web... watching a movie... quickly gave me splitting headaches.  On the day Cyberpunk 2077 released, I made an effort to play, and after thirty minutes, I’d acquired a raging headache and queasiness.

 

In the end, I spent most of my time... existing.  I began to wonder if I had ‘Long COVID’, which is measured in months, not weeks.  It was demoralizing, and if it wasn’t for family and friends, I’m not sure how I would have managed.

 

Thankfully, on Day 1 of Week 6, I began to feel less miserable, and by Day 1 of Week 7, I was feeling relatively normal.  Presently, I’m still working my way back, and experience bad days and good days.

 

 

****

 

Tavern of Might and Magic

2019.02.28

Questions 24-34, of 58

 

This interview was conducted by Tavern of Might and Magic and GoodGame.ru, and published on February 28th, 019, the 20th Anniversary of HoMM3. It’s a very long interview, almost 60 questions, and delves deep into unresolved lore, as well as other common questions. I’ll be posting between 10 to 15 questions per Newsletter, until we reach the end, after which we will roll into another interview. Below are questions 24 to 34, of 58.

 

24. What was the conclusion of Seeds of Discontent, the secret campaign from The Restoration of Erathia? There’s a reference campaign in Archibald’s diary in the MM7 manual (perhaps my seed of discontent will grow in these ‘disputed lands’; that also implies that he was somehow involved in the events per his plans to stir up tensions between Erathia and AvLee), but other than that, the game doesn’t mention the events of Seeds of Discontent at all. It indirectly suggests -- in that the lands between Erathia and AvLee are still being disputed -- that the rebels failed to make the Contested Lands independent. Can you provide more details on the outcome of Seeds of Discontent? How was Archibald involved, if at all? What is the eventual fate of Faruk Welnin? Was Ryland severely reprimanded for basically going against AvLee?
The purpose of the Seeds of Discontent campaign, aside from being the ‘secret’ campaign, was to showcase the ‘upgrade a town’ victory condition.  There was no planned ‘official’ story conclusion for the campaign.

So, like many lore threads, we laid down enough story to satisfy the design requirements, then left the various elements to be possibly picked up by someone else at a later time.  This occurred when the MM7 team decided to give Archibald an undefined ‘behind the scenes’ role in the Seeds of Discontent.  So, yes, Archibald did play a role in the Contested Lands becoming independent.

In my opinion, as to the conclusion of the Seeds of Discontent, upon making Welnin the Capital in the campaign, the Contested Lands became their own kingdom.  Despite the rebels declaring independence, this does not mean Erathia and AvLee acknowledged this reality.  It is one thing to declare independence.  It is another to remain independent.  As for Faruk Welnin and Ryland, their fates were left unresolved, again, to be possibly picked up by someone else at a later time.
 

25. MM7 focuses on Harmondale – a town and castle in the Contested Lands that has been a key point of human-elven disputes since the Timber Wars, changing hands numerous times. The negotiations to divide Harmondale and other Contested Lands between Erathia and AvLee is a crucial plot point and choice in the game. Harmondale itself can become a small indepenent kingdom, or come under the control of either side. It is established in Armageddon’s Blade that Brandis Fairweather was chosen to be the Arbiter, thus making it clear that the Path of Light in MM7 is canon. Other than Gelu asking Judge Fairweather for advice, Harmondale is unrelated to AB’s plot – the Erathia-Eeofol war never reaches it, with Catherine holding the Kreegan off, and the lords of Harmondale were most likely in an expedition to other planets per MM7’s canonical ending. Thus, no clear indication is given about Harmondale’s political status. The campaign shows that at least some of the Contested Lands, like the Moss Valley near Eeofol’s border, belong to Erathia (which fits with all three outcomes, since the majority of the Contested Lands are divided between the two kingdoms anyway), but nothing is directly said about Harmondale. Lucifer calls Xenofex’s killers those heroes from Erathia, but that can easily be taken as him talking about the heroes place of origin, not their affiliation at the time. Was there a canonical outcome of the choice regarding Harmondale, or was it left entirely up in the air for players’ interpretation and potential further use of any option?
To my knowledge, there was no canonical outcome regarding Harmondale.  This was strictly a MM7 thing, and I suspect, purposefully left open ended for player interpretation.
 

26. A small bit about Harmondale and Welnin. Two maps -- one of HoMM3 promotional images and a map from MM’s strategy guide – mark Welnin as a region, thus implying that the name is also used for the area around the town. In MM7 one of NPCs is mentioned as living in a small village in Welnin, just south of the city of Harmondale, and there’s Welnin Cathedral in Harmondale. Are the two towns located rather close to each another?
This is a tough one.  I would reference the following maps.

         World of Enroth (https://bit.ly/2Viv6oC)
         Map of Antagarich (https://bit.ly/2AmbN4O)
         Contested Lands (campaign) (https://bit.ly/2EVzPYa)

The Map of Antagarich, the one with the Chinese characters, is essentially the map the MM7 team used when they started work on MM7.  On this map, you can see within Erathia, three smaller regions colored redish-purple.  These were The Contested Lands.

Welnin was supposed to be a town, later converted into the capitol of The Contested Lands.  When the campaign was created, there was no formal location for Welnin.  The Contested Lands campaign map clearly shows it belongs in the upper region, but there is no specific spot indicated within this region.

When MM7 was created, the MM7 team placed both Harmondale and Welnin for their own purposes.  At this point in time, unless you can reach Paul Rattner or Tim Lang for contrary information, I would run with the World of Enroth map showing Harmondale and Welnin almost parallel to one another.  As for the NPC from MM7, I would disregard the line of dialog.  It feels like a continuity error to me.
 

27. MM 6-7 and HoMM3 have several mentions of Phynaxia, a nation that was part of Erathia, but later became independent, forming the Phynaxian Empire. Phynaxia was located to the south of what is now the Contested Lands (thus placing it in the area of Grainrich, Fire Coast and Rionpoint), and Erathia expanding it’s borders beyond Phynaxia was the cause of the Timber Wars. The date of the rise of Phynaxian Empire in the steppes of southern Erathiai is a year after the end of the Timber Wars. Was Erathia and AvLee being weakened after over a century of warfare what triggered Phynaxia becoming independent and rising to power? Considering that Phynaxia fell to the elves, has Avleeans settlers (the ones that we fight in the first Inferno mention of Dungeons and Devils; Ryland is one of them) arrived in Rionpoint around that time, or was that unrelated?
This is another tough one.

After the Timber Wars, I think is it is safe to assume the armies of Erathia and AvLee were relatively depleted.  Under these conditions, you would have an obvious power vacuum, into which Phynaxia would attempt to rise.  Under any other circumstances, I couldn’t imagine Phynaxia standing against healthy armies from either Erathia or AvLee.

As to Avleean settlers, again, I think you make a reasonable assumption.  I see no reason why elvish settlers would not expand from Phynaxia, into other nearby areas, after it fell.
 

28. Was Rionpoint named after Rion Gryphonheart, the founder of Erathia? Was it the region from which he hailed or the one from which he started to unite the humans or something else?
To my knowledge, this was never specified, but it is logical to assume Rionpoint was named after Rion Gyrphonheart.
 

29. Edric’s bio says: Edric's father was the first man in Erathia to domesticate and train a wild Griffin. Now, Edric continues what his father started by setting up Erathia's largest Griffin breeding grounds for use in the King's armies. However, a campaign texts says that the aforementioned first King Gryphonheart tamed the griffins and trained them for war, eventually uniting the divergent human colonies into Erathia. I guess it is a mistake in Edric’s bio and it was instead an ancestor of his who was the first man to tame a griffin, is that correct?
This appears to be a continuity error created by a lack of research or simple miscommunication. It happens. Were I to correct it, your solution, specifying an ‘ancestor’ would be appropriate.
 

30. Sephinroth is introduced in The Restoration of Erathia and described in her bio as the only known woman ever to bear the title of warlock. In MM7, which takes place after RoE, there are female warlocks in Nighon. From the lore standpoint, it means that by the time of MM7, the warlocks have admitted more female members into their ranks. Can you tell us more about this development?
I cannot. This is really a question for the designers of MM7.
 

31. Did you have ideas on what Vokial’s kingdom was, where it's located and what is its current status?
In the course of production, assistant designers routinely create dangling ‘story hooks’. These ‘hooks’ are purposely laid down to later be picked up by the creator of the hook, or someone else. Vokial’s biography was written by Christian Vanover. After HoMM3 shipped, Christian moved onto Legends of Might and Magic, and Vokial’s story was left untold.
 

32. The Forest Guard is described as having been Erathia's eyes and ears for centuries. It is also distinct from the rest of Erathian military in that it has worked together with the forces of AvLee numerous, even admitting Avleeans to fight in their ranks. Was the Forest Guard formed before, during or after the Timber Wars?
This is a tough one. I remember creating the Forest Guard, but do not remember at what point in the timeline they were conceived. Do not hold me to this, but if I recall correctly, they were created during the Timber Wars, specifically to counter the elves of AvLee. Later, after the Timber Wars, Forest Guard evolved and became a general purpose ‘special forces’ group.
 

33. There is a scenario map in SoD called Adventures of Jared Haret. In it, the eponymous explorer, Jared Haret the Knight, return from an expedition into subterranean tunnels under a lake to find his castle in the highlands (snowy landscape on the map) captured by the neighboring wizard. Scenarios in Heroes, with only a few exceptions, usually depict some 'random' world without any connection to the main setting. Is this the case with AoJH, or could it take place in the game's world? On the Erathian-Bracadan border, for instance.
I did not work on SoD, and cannot speak specifically to AoJH, but in general, individual single player scenarios were considered isolated creations. However, as you point out, there are exceptions.

Typically, these exceptions had to do with individual Map Makers and the unique storylines they created and pursued. In these instances, as long as what they created did not interface with the over arching story goals, it was permitted.
 

34. Can you tell us some additional details on Gelu's background and potential eventual fate you and/or Marcus Pregent created.
Unfortunately, there really is nothing more to tell. What few ideas I had in mind were thrown away and never developed when the Forge was cut, and there was no long term plan beyond the second expansion. Marcus may have had some ideas, but we never discussed them.

 

 


  • Rayden понравилось

#45 Valen-Teen

Valen-Teen

    7 уровень

  • Champion
  • 359 сообщений
  • Эпоха:Heroes 2, Heroes 3, Heroes 5
  • Фракция:Светлые Эльфы

Отправлено 01 Январь 2021 - 23:49

Ага, магов заменили гномами! Это уже интересно.значит у них будут големы и возможно титаны или драконы-големы.
Появление тролля-ведьмака навевает мысль, что Гнолл представитель все же болотной расы, а тролль для орков - или тролли будут вместо орков?
В общем мой интерес поддерживают :)
  • Red_Flag понравилось

#46 Red_Flag

Red_Flag

    Администратор

  • Dragon Knight
  • 1 301 сообщений
  • Эпоха:Heroes 3, Heroes 5
  • Фракция:Маги

Отправлено 02 Январь 2021 - 01:15

Ага, магов заменили гномами!

Вот это поворот!
Я в таком ключе даже и не подумал... хммм, в тройке маги (башня) были моим любимым замком, и во многом благодаря его атмосфере - снег, горы, музыка и маги... В пятерке маги так же остались любимыми, но того эстетического удовольствия от пустынного пейзажа и музыки я уже не испытывал.
И если обратиться к другой игре - Disciples II, которая мной тоже весьма любима, то в ней моей любимой фракцией были как раз Горные кланы гномов с тем же снегом, горами и великанами, ну а герой конечно - гном-маг. 
В связи со всем вышесказанным, могу заявить, что испытываю определенный энтузиазм по поводу твоего предположения :cool:
 
Кстати, пользуясь случаем хочу кинуть ссылку на свою заметку про гномов из блога шестилетней давности http://www.might-and...y-ih-sdelal-ya/

 

Появление тролля-ведьмака навевает мысль, что Гнолл представитель все же болотной расы, а тролль для орков - или тролли будут вместо орков?
Гнолл пока остается некоторой загадкой... тут или всё просто - да, представитель аналога болотного замка из тройки или "кто его знает..." Может Грегори вообще решил нас потроллить выложив тролля  в качестве второго представителя одной фракции :)
 
Кстати вспомнилась одна аналогия из юбисофтовского Асхана - Duel of Champions
Прикрепленный файл  gnoll_mmdoc.png   642,98К   0 Количество загрузок
Обитатель пустыни Сахаара, гнолл-зверолюд - создание магов...хммм...


#47 Shukfir

Shukfir

    Moderator

  • Moderator
  • 712 сообщений
  • Эпоха:Heroes 4, Heroes 7
  • Фракция:Светлые Эльфы

Отправлено 02 Январь 2021 - 13:53

Кстати вспомнилась одна аналогия из юбисофтовского Асхана - Duel of Champions

 

Ага, то есть существо, где открытым текстом написало "гнолл" ты не вспомнил? :)

 

Прикрепленный файл  Гнолл.png   422,42К   0 Количество загрузок

 

Или гнолла из Heroes 7...

 

Прикрепленный файл  Гнолл Heroes 7.jpg   124,23К   0 Количество загрузок


Сообщение отредактировал Shukfir: 02 Январь 2021 - 13:57


#48 Red_Flag

Red_Flag

    Администратор

  • Dragon Knight
  • 1 301 сообщений
  • Эпоха:Heroes 3, Heroes 5
  • Фракция:Маги

Отправлено 02 Январь 2021 - 15:56

Ага, то есть существо, где открытым текстом написало "гнолл" ты не вспомнил? :)

Семерошного то вспомнил, но он совсем бееее, а вот про доковского забыл, он внешне намного более похож на фстешного, но я с копьем искал))) 

В общем, просто возникла мысль, что маги могут вернуться из троечной к двоечной локации и в стиле бедуинов каких-нибудь, а гноллы к ним туда... Искренне верю, что это моя ошибочная мысль :D


  • Valen-Teen понравилось

#49 Valen-Teen

Valen-Teen

    7 уровень

  • Champion
  • 359 сообщений
  • Эпоха:Heroes 2, Heroes 3, Heroes 5
  • Фракция:Светлые Эльфы

Отправлено 02 Январь 2021 - 21:13

Семерошного то вспомнил, но он совсем бееее, а вот про доковского забыл, он внешне намного более похож на фстешного, но я с копьем искал)))
В общем, просто возникла мысль, что маги могут вернуться из троечной к двоечной локации и в стиле бедуинов каких-нибудь, а гноллы к ним туда... Искренне верю, что это моя ошибочная мысль :D


Это было бы отличным ходом :)

#50 Red_Flag

Red_Flag

    Администратор

  • Dragon Knight
  • 1 301 сообщений
  • Эпоха:Heroes 3, Heroes 5
  • Фракция:Маги

Отправлено 01 Февраль 2021 - 12:14

Newsletter #6
February 2021

 
 

Hey, All.

 

Welcome.  Hope each of you is doing relatively well.  Greetings to those of you finding your way here from...

 

might-and-magic.ru

 

Here’s the subscriber update...

 

Last Newsletter: ~2550.

This Newsletter: ~2725.

 

This month's Troop concept sketch is the Bile Worm.

Прикрепленный файл  Bile Worm.png   156,58К   0 Количество загрузок

‘Thank you’ to everyone who wrote, especially those with positive sentiments. If you have any questions or comments, regarding Fanstratics (FST) or Heroes of Might and Magic 3 (HoMM3), feel free to send them along, and I’ll try to answer them in future newsletters (newsletter@fanstratics.com). Please keep in mind, it may take at least 7 days before I reply.

 

This month, I have five initial questions, followed by part four of the lengthy interview I did with Tavern of Might and Magic.

 

Until next time.

 

 

Greg

Fanstratics Game Director & Designer

 

*****

(Questions, Answers & Comments)

 

 

Fanstratics Faction #3: Thornwood.

This faction rounds out the three ‘good’ cultures.  Elfin in origin, the Thornwood inhabit tribal towns throughout the enchanted Spring Lands.  Where most cultures resist nature’s merciless cycles of birth, life, transformation, and death, the Thornwood zealously embrace them.  If you are familiar with HoMM3’s ‘Rampart’, you should find comfort in playing this fierce, wild, and virtuous faction.  Representing the Thornwood is the Elfin Sharpshooter, which can be viewed in the Fanstratics Gallery.

 

When HoMM3 was in development, did the team think Eagle Eye would be a viable or competitive secondary skill?  I've seen players say it was meant to be a bad one to balance out with the good ones, but things like the boosting artifacts, a few pre-made Seer Huts and Witches high learning chance tell me otherwise.

Regarding Eagle Eye... it was a holdover from HoMM2.  While we knew it was a ‘lesser’ skill, we didn’t consider it ‘useless’.  In hindsight, I should have cut it, but like I said... it was a legacy skill from HoMM2, and there was a desire to maintain some consistency between HoMM2 and HoMM3.  So, to directly answer your question, we never intentionally created ‘bad’ skills to balance out ‘good’ skills.

 

Originally, the concept of Eagle Eye was simple. An Allied Hero ‘sees’ an Enemy Hero use an unlearned Spell, and upon seeing it, the Allied Hero learns the Spell. In practice, it didn’t work out so well.

 

First, there was only a ‘chance’ to the learn the spell. Second, an Allied Hero typically fought and defeated lesser Enemy Heroes, thus rarely saw a Spell the Hero didn’t already know. Third, Enemy Towns are not necessarily difficult to acquire, thus Enemy Spells are not necessarily difficult to acquire. Also, big maps tend to give plenty of opportunities for learning ‘other’ Spells.

 

I’ve given Eagle Eye a lot of thought, but ultimately... I’m discarding its equivalent. Once it is gone, I strongly doubt most people will miss it.

 

Astrologers from HoMM3 but have long been a meme. Will they proclaim weeks and months in the Fanstratics?

Fanstratics will have weekly and monthly Astrological events.

 

The story you related for the Forge faction sounds great, a pity that it didn't come to pass. From what you say, it nearly seems that in AB, destroying the whole world was born from frustration coming with the cancellation of the Forge.

Regarding the Armageddon's Blade story, it was written well before the cancellation, but was oddly prescient.

 

Gamers in Russia and the CIS countries are very fond of HoMM3 and are one of the most active community of the game. In this case, have you thought about adding creatures from Russian/Slavic mythology and fairy tales or about creating a faction in the Slavic style in the Fanstratics?

Truthfully, I have investigated Slavic mythology, but shied away from it.  In my estimation, one of the reasons why HoMM3 was successful, was in how it embraced stereotypical fantasy creatures: dragons, unicorns, dwarves, elves, etc.  Worldwide fantasy tropes are largely driven by Western and Central European mythology, specifically Tolkien’s ‘The Hobbit’ and ‘The Lord of Rings’ (which largely inspired ‘Dungeons & Dragons’).  Other fantasy tropes... Chinese, Japanese, Indian, African, North/South American, Russian/Slavic, etc... have for the most part... stayed regional.

 

With this in mind, there is a fair amount of visual crossover between Central/Western/Eastern mythology.  For example, if outside of Russia or East Europe, I showed most people a picture of a Zmei... they would tell me it was a Hydra.  Another example would be the Psoglav (human torso, horse legs, dog’s head, one eye), which most people would see as a weird-looking, cyclopean Werewolf (which, by the way, is a lot of fun).

 

In the end, when you have 60+ creatures, quick identification and natural assumptions, are especially paramount.  So, it’s safer to embrace common stereotypes, and avoid any potential for confusion.  This being said, I’ll take another look into Russian/Slavic mythology, and see if I can’t sprinkle a couple creatures into the Neutral roster.

 

*****

Tavern of Might and Magic

2019.02.28

Questions 35-45, of 58

 

This interview was conducted by Tavern of Might and Magic and GoodGame.ru, and published on February 28th, 019, the 20th Anniversary of HoMM3. It’s a very long interview, almost 60 questions, and delves deep into unresolved lore, as well as other common questions. I’ll be posting between 10 to 15 questions per Newsletter, until we reach the end, after which we will roll into another interview. Below are questions 35 to 45, of 58.

 

 

35. In your FAQ on the Forge’s cancellation you highlighted the fact that the Inferno town is populated by aliens who look like demons. Those being Kreegans and the demon-like creatures they breed and summon, like pit fiends, demons, imps, efreeti, etc. Jennifer Bullard has mentioned in an interview that the Kreegan are the original demons faced in MM worlds, and you viewed them as such. That means the demons in MM 1-5 and MM9 are Kreegans and their creatures, like in the case of the Inferno line-up. Inferno creatures are also present in the Underworld, a deep and vast network of cavern below Erathia, nearly a millennium before HoMM3 (and they are mostly exterminated in Heroes Chronicles: Conquest of the Underworld). In MM2 Devil Kings are even seen guarding an Ancient installation, which has an interesting implication of it being possible to tame Kreegans and/or their creatures in some way. Kreegans and their creatures present in those games are probably remnants of past invasion and/or agents that has arrived on a particular world (which fits well with demons being summoned in MM3). Can you provide insights into how you viewed demons present in different games when developing the game?
When developing HoMM3, my view of demons in MM was defined by Paul Rattner (Lead Designer of MM6). He established their lore in MM6. In doing this, as far as I was concerned, he laid the foundation for their story going forward.

As to ‘demons in MM1-5 and MM9 being Kreegans’, I think it is safe to assume all demons in the Jon Van Caneghem era are Kreegans, until a different developer or another game effectively explains otherwise.

 

36. Did you have some ideas on the origin of Kreegan? One tavern rumor says: when a devil travels, it journeys to its plane before returning to our world. This implies that Kreegans control or at least have access to another plane of existence. Can you tell us more?
This really is a question for Paul Rattner, as I did not create the Kreegans, I merely inherited them. Nevertheless, I understood the Kreegans to be alien invaders from another plane of existence. Folklore would call them Demons from Hell.
 

37. What is the origin of angels and archangels? Don’t worry, we won’t have a heart attack.
Over the course of my time at New World, on occasion, typically when taking a break, I would wander into Paul Rattner’s office. Even though MM6 was in mid production, Paul was already thinking about MM7, so I made sure to update him on what was happening with HoMM3.

When I told him about the changes to the factions, I specifically mentioned the Angels. At that point in time, Paul was essentially the lore master for the MM universe. On the topic of the Angels and Arch Angels, he proposed they be sophisticated robots created by the Ancients to hunt down and eradicate the Kreegans. I agreed, and we ran with it.

Later, after the Forge was shelved, I remember thinking to myself, If people have a problem with the whole ‘goblins are aliens’ idea, I can only imagine what they will think if they figure out the true origins of the Angels.
 

38. Giants and titans are made of some rock-like material (which is especially evident in the titan’s HoMM2 and MM 6-7 death animation), but appear to be something more than just a golem. Moreover, their HoMM4 variation is clearly made of flesh? Also a notable thing is that both angels and some giants and titans are allied with Bracada. Did you have any ideas about titan lore?
Starting with HoMM4, I can tell you, I was only on the project for the first two weeks of its existence. Why did the Titans shed their apparent inorganic appearance? I honestly do not know. It is possible the HoMM4 team, by setting the game on a completely new world, chose to reinvent the Titans as flesh and blood giants the Greek tradition. It is also possible a ‘lack of communication led to creative inconsistency’.

In terms of game mechanics, what Jon and I wanted to avoid, was having yet another group of troops immune to Mind Spells. To this end, I considered Naga, Giants, and Titans to be conceptually similar to Dendroids, but there was never any specific lore explanation crafted to elaborate on this idea.
 

39. Was there a specific reason (or several reason) for the exclusion of halflings from the Tower faction?
I wanted something more creative and more visually interesting than a halfling. For a replacement candidate, it was a toss up between Gremlins and Red Caps. Gremlins were more familiar, so they made the cut. When the Halflings were removed, there was always an intention to use one of the expansions as an opportunity to reinsert them as a neutral troop.
 

40. Did you have any lore and story ideas about characters that weren't realized or properly reflected in the game?
Not really. HoMM story was basically created on-the-fly, very similar to comic book storytelling and continuity. A long term, game-to-game plan is rare and something of a luxury.
 

41. Was there any ideas on the future of Deyja and Archibald's advisors (who became its new rulers in MM7) in the light of Forge's cancellation?
Paul Rattner may have had some ideas pertaining to the subject, but we never discussed any such subject.
 

42. What is your personal opinion on the advisor's (and, by extension, the Forge faction they created) actions and motivations? Do you think they were driven more by their desire to lead the world to a better future (with them as leaders) or their lust for power? Or were those motivations roughly equally present?
Simple lust for power and domination, but I am sure there were plenty of rationalizations.
 

43. Can you tell us more about Forge's 7th lvl creature. Was that a cyborg dragon or something more akin to a golem (like in HoMM4)? Was it flying?
It was not flying and definitely not a cyborg. If my memory is correct, it was supposed to be robotic, so more golem-like in origin.
 

44. The intro cinematic for Armageddon's Blade is apparently a remnant of the original version of the story with the Forge, or at least inspired by it. The most notable difference is that the Blade is found rather that Forge. Can you tell us more about the intro's conception and inclusion?
Originally, the intro cinematic was a teaser trailer made specifically for E3, with the intention to eventually use it for the final game. At the end of the cinematic, instead of finding Armageddon’s Blade, there was supposed to be something akin to high tech ‘Predator vision’ scanning Gelu, Roland, and Catherine. This implication was to set the stage for the Forge as a sci-fi town. After the Forge was cancelled, Armageddon’s Blade was inserted as the replacement.
 

45. Did NWC have plans or rather ideas for any town types other than Forge and Conflux? If yes, do you remember some details about them?
At the time, there were no such plans for additional town types.

 



#51 Valen-Teen

Valen-Teen

    7 уровень

  • Champion
  • 359 сообщений
  • Эпоха:Heroes 2, Heroes 3, Heroes 5
  • Фракция:Светлые Эльфы

Отправлено 01 Февраль 2021 - 13:03

Интересно, Желчный червь - это так подземную фракцию представили или же демонов?) но юнит классный. Я за разнообразие видов среди существ :)

#52 HommerSpirit

HommerSpirit

    2 уровень

  • Core
  • 60 сообщений
  • Эпоха:Heroes 3, Heroes 4
  • Фракция:Светлые Эльфы

Отправлено 01 Февраль 2021 - 17:44

Желчный червь - это так подземную фракцию представили или же демонов?

На демонического вообще никак не похож. 100% он будет у чернокнижников. Если бы не представленная в прошлом месяце ведьма, ещё можно было бы подумать на Болото.



#53 Red_Flag

Red_Flag

    Администратор

  • Dragon Knight
  • 1 301 сообщений
  • Эпоха:Heroes 3, Heroes 5
  • Фракция:Маги

Отправлено 01 Февраль 2021 - 18:35

Интересно, Желчный червь - это так подземную фракцию представили или же демонов?) но юнит классный. Я за разнообразие видов среди существ :)

Я тоже, но только за фэнтезийных, очень не хотелось бы чтобы до пресловутых пантер, оленей, носорогов и боевых хомячков дошло :D 
 

На демонического вообще никак не похож. 100% он будет у чернокнижников. Если бы не представленная в прошлом месяце ведьма, ещё можно было бы подумать на Болото.

По названию существа и виду "слюней", которые наверняка ядовитые, и по предполагаемому применению, безусловно больше походит на фракцию подземелья. Лично мне это существо намного более понравилось бы в составе именно этой фракции, чем у демонов. Но сказать что юнит не может оказаться демоническим тоже не могу, тут многое зависит от взгляда автора:
:Прикрепленный файл  Bile Worm.jpg   112,42К   0 Количество загрузок
gallery_72_20_755282.jpg


Сообщение отредактировал Red_Flag: 02 Февраль 2021 - 01:17

  • Valen-Teen понравилось

#54 HommerSpirit

HommerSpirit

    2 уровень

  • Core
  • 60 сообщений
  • Эпоха:Heroes 3, Heroes 4
  • Фракция:Светлые Эльфы

Отправлено 01 Февраль 2021 - 19:43

Кстати, напрягает стагнация количества подписчиков. С каждым месяцем добавляется всё меньше и меньше. А до заявленных им минимально необходимых 50000 ещё как до Луны пешком.

Это тревожный знак, говорящий о низком интересе к проекту.



#55 Red_Flag

Red_Flag

    Администратор

  • Dragon Knight
  • 1 301 сообщений
  • Эпоха:Heroes 3, Heroes 5
  • Фракция:Маги

Отправлено 01 Февраль 2021 - 21:19

Кстати, напрягает стагнация количества подписчиков. С каждым месяцем добавляется всё меньше и меньше. А до заявленных им минимально необходимых 50000 ещё как до Луны пешком.

Это тревожный знак, говорящий о низком интересе к проекту.

У меня нет статистики по готовящейся к выходу игре Songs of Conquest, но судя по тому что перенос выхода, по заявлению авторов, связан с повышенным интересом к игре, которого они не ожидали, то ими было принято решение доработать игру с целью доведения её качества до соответствующего данному уровню интереса. А эта игра, напомню, была представлена на E3 2019 - выставке мирового масштаба.

Fanstratics же пока известна относительно узкому кругу людей, к которому относятся, не побоюсь этого слова, хардкорные представители комьюнити, которые не смотря ни на что всё еще посещают форумы по Героям. Поэтому первоначальный всплеск подписок и последующий спад вполне объяснимы ограниченным кругом распространения информации, в который не часто забредают новые люди. Поэтому без какого-то инфоповода ожидать дальнейшего активного роста подписок не приходится, а сам автор говорит, что общественности показать пока нечего. Поэтому имеет что имеем. :)

Тем не менее хочу отметить, что неожиданно для меня, мега активное сообщество Heroes Сommunity проявляет крайне низкий уровень интереса к игре. В ветке форума посвященной FST не публикуются новости уже по последним двум рассылкам, а на половину опубликованных ссылку кидал я... Очень странно, казалось бы вот оно счастье: геймдизайнер третьих Героев делает игру именно в духе тройки, о которой так долго и упорно просили фанаты, а теперь тишина. Но уверен, с появлением скриншотов и т.п. ситуация начнет меняться.

 

 

По поводу сегодняшней рассылки... обратил внимание на эту фразу: This faction rounds out the three ‘good’ cultures.

Т.о. получается, что в игре будет три добрых фракции, три злых и три нейтральных. Тогда получается как-то так:

- добрые: люди, эльфы, гномы

- злые: демоны, нежить, подземелье

- нейтральные: маги, орки, болото или что бы там ни было

 

Интересно, подземелье в FST будет представлять классических чернокнижников или же "новомодных" темных эльфов, которые в общем-то вполне прижились в среде фанатов Героев.



#56 Valen-Teen

Valen-Teen

    7 уровень

  • Champion
  • 359 сообщений
  • Эпоха:Heroes 2, Heroes 3, Heroes 5
  • Фракция:Светлые Эльфы

Отправлено 01 Февраль 2021 - 22:01


По поводу сегодняшней рассылки... обратил внимание на эту фразу: This faction rounds out the three ‘good’ cultures. Т.о. получается, что в игре будет три добрых фракции, три злых и три нейтральных. Тогда получается как-то так: - добрые: люди, эльфы, гномы - злые: демоны, нежить, подземелье - нейтральные: маги, орки, болото или что бы там ни было

 

Думаю, что магов как отдельной фракции не будет. Насчет добрых\злых рас согласен, а вот нейтральными вижу орков, болото и... пиратов либо наг. По крайней мере мне очень понравился концепт Святилища из Героев 6 (за исключением Духа ручьев ака Водный элементаль) и мне бы хотелось верить, что морскую фракцию, какой бы она не была, не обойдут стороной.

 

Интересно, а прошломесячная тролль-ведьма будет с этим котлом на поле боя? :D Не представляю как она будет тоскать его с собой.


  • Red_Flag понравилось

#57 HommerSpirit

HommerSpirit

    2 уровень

  • Core
  • 60 сообщений
  • Эпоха:Heroes 3, Heroes 4
  • Фракция:Светлые Эльфы

Отправлено 01 Февраль 2021 - 22:04

 

По поводу сегодняшней рассылки... обратил внимание на эту фразу: This faction rounds out the three ‘good’ cultures.

Т.о. получается, что в игре будет три добрых фракции, три злых и три нейтральных. Тогда получается как-то так:

- добрые: люди, эльфы, гномы

- злые: демоны, нежить, подземелье

- нейтральные: маги, орки, болото или что бы там ни было

 

Интересно, подземелье в FST будет представлять классических чернокнижников или же "новомодных" темных эльфов, которые в общем-то вполне прижились в среде фанатов Героев.

Судя по дизайну червя - предельно классические чернокнижники без ТЭ. И как по мне - это очень хорошо. По поводу расклада фракций со всем согласен кроме магов. Всё-таки, судя по предыдущей рассылке, Башня будет объединена с гномами, и вводить ещё один магический город немного странно. Я бы скорее поставил на морскую фракцию, тем более что Грег знаком с Хотой.


  • Red_Flag понравилось

#58 Red_Flag

Red_Flag

    Администратор

  • Dragon Knight
  • 1 301 сообщений
  • Эпоха:Heroes 3, Heroes 5
  • Фракция:Маги

Отправлено 01 Февраль 2021 - 23:32

Думаю, что магов как отдельной фракции не будет.

 

По поводу расклада фракций со всем согласен кроме магов. Всё-таки, судя по предыдущей рассылке, Башня будет объединена с гномами, и вводить ещё один магический город немного странно.

Как так? :swoon:
Ааа, понял!!!
Прикрепленный файл  evolution_mage_to_dwarf.png   31,41К   0 Количество загрузок
Рис. 1 Эволюция мага в гнома
 

Интересно, а прошломесячная тролль-ведьма будет с этим котлом на поле боя? :D Не представляю как она будет тоскать его с собой.

Как баба-яга... и вопрос have you thought about adding creatures from Russian/Slavic mythology будет решен  :bugaga:

Прикрепленный файл  баба-яга.gif   68,04К   0 Количество загрузок

 

P.S. И все-таки мне думается, что гномы не будут заменой магической фракции. Как вариант магов раздербанят на гномью башню с конструктами и нечто вроде конфлюкса с чародеями, джиннами, феями и фениксами.


Сообщение отредактировал Red_Flag: 07 Май 2021 - 13:32


#59 Valen-Teen

Valen-Teen

    7 уровень

  • Champion
  • 359 сообщений
  • Эпоха:Heroes 2, Heroes 3, Heroes 5
  • Фракция:Светлые Эльфы

Отправлено 07 Февраль 2021 - 02:18

P.S. И все-таки мне думается, что гномы не будут заменой магической фракции. Как вариант магов раздербанят на гномью башню с конструктами и нечто вроде конфлюкса с чародеями, джиннами, феями и фениксами.


Гномы в снегу, а маги в пустыне?
Я бы пустыню и некромантам отдал, и тем у кого желчный червь (привет Дюна)

#60 Red_Flag

Red_Flag

    Администратор

  • Dragon Knight
  • 1 301 сообщений
  • Эпоха:Heroes 3, Heroes 5
  • Фракция:Маги

Отправлено 07 Февраль 2021 - 04:02

Гномы в снегу, а маги в пустыне?
Я бы пустыню и некромантам отдал, и тем у кого желчный червь (привет Дюна)

Может и не в пустыне, если магов скрестить с конфлюксом, состав которого мне казался каким-то куцым из-за засилия элементалей, то как раз получится супер-магическая фракция.  :lol: Только получается, что если маги и будут, то уже не как добрая фракция, а - нейтральная.

Прикрепленный файл  Heroes_3_(Conflux).jpg   447,44К   0 Количество загрузок







Эту тему читают: 0

0 пользователей, 0 гостей, 0 анонимных